Op verzoek ontvangt de cliënt een factuur.
a. In bijzondere gevallen en op verzoek van de cliënt kan per bank of giro worden betaald. In dat geval worden administratiekosten in rekening gebracht.
b. Wordt de betaling niet binnen 14 dagen na factuurdatum ontvangen, dan verkeert de cliënt in verzuim met ingang van de 15e dag nadat de nota is uitgeschreven en zijn wij gerechtigd over het verschuldigde bedrag of het restant daarvan de wettelijke rente in rekening te brengen.
c. Wanneer geen betaling heeft plaatsgevonden binnen 45 dagen, zijn wij gerechtigd om de vordering in handen te geven van een incassobureau. Alle daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de cliënt.
d. Heeft zich de situatie voorgedaan zoals hiervoor bij punt b genoemd, dan kan een eventuele volgende betaling uitsluitend à contant plaatsvinden.
6. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Praktijk Het Welzijn vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Praktijk Het Welzijn aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen en zijn administratie.
Praktijk Het Welzijn neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/ of op een klantenkaart. Praktijk Het Welzijn behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Praktijk Het Welzijn zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
7. Aansprakelijkheid
Praktijk Het Welzijn is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, en/of ontstaan doordat Praktijk Het Welzijn is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Praktijk Het Welzijn is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
8. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Praktijk Het Welzijn.
Praktijk Het Welzijn moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven.
9. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk en bij behandelingen thuis of op locatie behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Praktijk Het Welzijn het recht de cliënt van verdere behandeling te weigeren zonder opgaaf van redenen.
10. Recht
Op elke overeenkomst tussen Praktijk Het Welzijn en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.